rss

Vizita la fabrica Now Foods

November 21st, 2014

Pe data de 11 noiembrie am facut o vizita la fabrica NOW Foods de langa Chicago, pentru a vedea cu ochii mei cum se produc aceste suplimente. Da, vedem in filme laboratoarele, masinile care tableteaza sau ambaleaza, dar pe viu este cu totul altceva. Fata de fabricile din Romania pe care le-am vizitat in trecut nu exista termen de comparatie, un simplu exemplu: la Now Foods sunt peste 30 de chimisti care lucreaza pe aparatura de ultima generatie.

Din pacate nu am primit permisiunea sa fac poze si in fabrica, dar puteti vedea pe site-ul NOW despre ce e vorba.

fruitful-yield

NOW detine in zona si un lant de magazine cu mancare sanatoasa, suplimente si cosmetice naturale.

Fiecare lot de materie prima este testat atat impotriva contaminantilor (metale grele, pesticide etc.) dar si pentru cantitatile garantate de substanta activa. Exista chiar metode dezvoltate la NOW si care sunt folosite acum in toata industria de suplimente, filosofia companiei fiind aceea de a face publice aceste descoperiri.

Produsele sunt testate apoi si in faza finala, existand trasabilitate in interiorul fabricii (se stie clar din ce loturi de materii prime provin ingredientele dintr-o tableta sau alta).

Desi este foarte dificil in SUA, NOW asigura in acest moment materii prime NON-GMO, lucru foarte important pentru suplimentele care ajung in tara noastra.

Pe langa experienta de aproape 50 de ani, mai exista un avantaj: compania este detinuta de o familie, deci un proprietar identificabil, care a pus bazele si a construit pentru o perioada lunga de timp. Nu este o firma “de apartament” sau care a aparut de putin timp si care poate sa dispara dupa ce da o lovitura, asa cum am mai intalnit.

Personal nu pot folosi si nici recomanda alte suplimente, cel putin pana nu vizitez si alte fabrici de acest tip.

Despre mancarea din SUA

November 19th, 2014

De la 20.00 la Activ FM discutam impreuna cu Benjamin Adegbuyi despre cum se mananca in America si despre cum a ajuns el in primii 5 kickboxeri la categoria grea in lume.

Am vizitat trei zone: centrul (“la tara”, in teritoriul indian), zona suburbiilor din Illinois (Chicago) si metropola New York. Am mers atat prin magazinele alimentare cat si la restaurante, discutand cu “localnicii” despre obiceiurile alimentare si observand comportamentul lor. Am facut si o vizita la fabrica Now Foods, unde m-au impresionat laboratoarele: 30 de chimisti folosesc cele mai moderne metode pentru controlul calitatii, de la faza de materie prima (toate loturile sunt testate) si pana la produsul finit.

1. Ce se gaseste de mancare in SUA?
2. Ce mananca diversele categorii de oameni?
3. Sunt, intr-adevar, americanii, grasi?

4. Cateva cuvinte despre Benjamin Adegbuyi
5. Ce presupune programul nutritional in cazul unui astfel de sportiv

Puteti asculta in direct pe www.activefem.ro sau pe 92.7 in Bucuresti.
Puteti suna la 0734 22 02 02 si pune intrebari in direct.

Despre dieta de iarna

November 12th, 2014

De la 20.00 la Activ FM (www.activefem.ro sau 92.7 in Bucuresti) discutam despre dieta de iarna, ce alimente ne incalzesc, ce alimente sunt naturale in sezonul rece si ce putem face pentru cresterea imunitatii si rezistentei la intemperii.

Benjamin Adegbuyi (Benny) la Glory 18, Oklahoma

November 6th, 2014

Meciul e difuzat astazi, ora 21.00 pe sport.ro

Benny a invins prin decizie unanima, dupa un meci cum toti cei prezenti au spus ca nu au mai vazut, doi super grei au lovit permanent, ca intr-un meci de categorie mica sau mijlocie. Benny a punctat mai bine in prima repriza, a dat lovituri clare, cu tehnici diverse, multe lovituri la corp care au conectat, dar si tehnici de picioare, inclusiv high-kick-uri. Hesdy a venit cu o strategie noua, cu atac direct si dur, fara a putea insa face fata lui Benny, care s-a adaptat din mers la toate armele egipteanului care a inceput sa impinga si apoi sa tina dupa aproape fiecare incercare de lovitura, culminand cu un front-kick sub centura. Benny si-a revenit rapid si a tinut nivelul sus si in ultima repriza, inclusiv cu lovituri clare si preluand initiativa pe pas inainte.

Meciul lui Benny va fi difuzat in cateva saptamani, inregistrat. Gala a iesit foarte bine, cele mai multe meciuri fiind extrem de disputate, cu rasturnari de situatie, KO-uri si un nivel al sportivitatii foarte ridicat.

benjamin-adegbuyi-glory_18

Pentru a intelege despre ce e vorba, Benny a avut aprox 117kg la meci, la 198 inaltime, cu foarte putina grasime (4 pack). Oponentul, mult mai experimentatul Hesdy Gerges, a venit “acoperit”, incercand probabil sa reduca din diferenta de kilograme: 110,6kg la cantar, la 200cm inaltime. Sa ne amintim ca in primul meci dintre Daniel Ghita (cel mai mare kickboxer roman de pana acum) s-a incheiat cu decizie pentru Gerges (revansa prin KO in al doilea, desigur).

Desi, in aparenta acest sport pare sa fie “doua brute isi cara pumni si picioare”, in realitate este vorba de sport de inalta performanta (vezi meciul dintre o vedeta TV cu prea mult curaj si un sportiv de performanta lipsit de sportivitate). In ultimele 4 luni Benny a fost “in cantonament”, cu dieta si antrenamente bine puse la punct, uneori epuizante, dureroase, cu restrictii de toate felurile si disciplina de fier. Echipa pentru acest meci este cea de la Respect Gym coordonata de maestrul Alin Panaite, pregatirea fizica s-a facut la Boot Camp Romania, sub supravegherea lui Vlad Matasa iar subsemnatul nutritia si suplimentatia (in principal cu Now Foods, de la suplimente.ro, singurul distribuitor autorizat pentru Romania).

adegbuyi-gerges

E foarte interesant sa observam cum diversi straini, olandezi, germani, americani, englezi etc. nu doar ca ne respecta pentru ceea ce suntem ci chiar invata cuvinte in romana si ni le adreseaza cu bunavointa. Deci nu la misto si fara insinuari legate de tigani, carne de cal si altele asemenea. Dar pentru sportivi cum este si Benny se gaseste mai greu loc prin jurnalele de stiri sportive, ocupate cu asa-zisi sportivi care vomita din taxi rupti de beti ori ne prezinta a mia ratare a “calificarii la un turneu final”.

Iata si ce scriam inainte de meci:

La invitatia lui Benny (cu care lucrez pe partea de nutritie si caruia ii multumesc si pe aceasta cale) il insotesc la un meci de kickboxing foarte important din cariera sa, impotriva lui Hesdy Gerges, in cadrul unui eveniment foarte puternic: Glory 18.

palmare

Veti putea vedea meciul pe Spike si pe sport.ro la cateva saptamani, dar va voi tine la curent cu rezultatul, din punctul nostru de vedere Benny porning cu prima sansa chiar daca adversarul pare sa fie mai experimentat. In acest moment Benny este pe locul 6 (mondial) iar Gerges pe 5. Daniel Ghita este pe locul 2, desi in ultima perioada nu a mai avut meciuri, abia asteptam sa-l revedem in forma care l-a consacrat.

plates

Mancam bine, a venit cu toate suplimentele necesare (este un sportiv foarte disciplinat si asta se vede in progresele pe care le face), am fost la cumparaturi si algem ce este in regula dintre produsele si felurile de mancare de aici (lucru foarte greu avand in vedere ca totul este supradimensionat).

Il puteti sprijini pe Benny cu un “like & share” la pagina lui de fani, click aici: Benjamin Adegbuyi fan page.

Citeste si interviul cu Benny de pe getfit.ro.

 

 

Tonifiere

November 5th, 2014

De la 20.00 la Activ FM (www.activefem.ro si 92.7 in Bucuresti) discutam despre “tonifiere”. Emisiunea este inregistrata, deci nu vom avea telefoane in direct.

Grasimea este moale, muschii sunt tari. Grasimea are o densitate mica, deci este mai mare, muschii au o densitate mai mare, deci sunt mai mici, la aceleasi kilograme.

Tonusul muscular este o calitate a muschilor de a mentine in tensiune un anumit numar de fibre, in general foarte mic, dar suficient pentru a mentine postura sau a reactiona rapid la diversi stimuli.

“Tonifierea” urmarita prin programele de sport si nutritie este, deci, nu atat o crestere a tonusului muscular ci mai degraba o crestere a masei musculare concomitent cu o reducere a stratului de grasime care ii acopera.

In pofida preconceptiilor generalizate, slabirea (arderea grasimilor) e partea usoara. Aproape oricine poate sa slabeasca daca mananca mai curat si face mai multa miscare. Tot paradoxal, putini oameni realizeaza ca grasimile sunt arse in principal in muschi. Deci cu cat ai muschi mai mari si mai puternici (capabili de un efort mai mare), cu atat vei putea arde mai multa grasime.

Partea grea e cu cresterea in masa musculara, chiar daca multi incepatori (in special fete) au impresia ca dupa cateva luni ii vor da muschii afara din casa si ca vor face concurenta culturistelor care se antreneaza de 10 ani. Se considera ca un barbat tanar poate creste in medie cu 5kg de muschi in primii ani de antrenamente serioase. Apoi cresterea se opreste la cei mai multi, atat din motive de antrenament, alimentatie, odihna cat si din motive genetice. La femei cresterea este si mai lenta. Dupa primele luni de antrenament, cand muschii incep sa capete un “tonus”, progresele vor fi practic nule, chiar si la eforturi semnificative.

Vorbim aici de cei care fac “transformarea”, nu la sportivii de performanta sau persoanele musculoase de la “mama natura”. Si fiti fara grija, daca va opriti din sport muschii se atrofiaza cu o viteza uimitoare (ca atunci cand va puneti un picior in ghips).

Pentru ca muschii sa creasca e, desigur, nevoie de un stimul. Motivul. Acesta este intensitatea antrenamentului, ca raport intre cat poti si cat faci. Daca incerci sa faci mai mult decat poti atunci pot sa apara probleme (accidentari, supraantrenament).

La inceput e suficient deci un stimul foarte mic (la unii incepatori chiar exercitiile de respiratie sau mersul pe jos). Pe masura ce iti cresc forta si capacitatea de efort, va trebui sa cresti si intensitatea antrenamentului: sa il faci mai greu.

Apoi nutritia si odihna. Pentru a creste in masa musculara e nevoie de proteine. Pot fi si de origine vegetala, dar sunt preferate cele de origine animala. Daca antrenamentul este un stimul, muschii vor creste cand te odihnesti (inclusiv in somn), la fel asa cum sunt arse si grasimile. Chiar daca arzi grasime in timpul antrenamentului, cea mai mare parte din energie se consuma in restul zilei.

Ai de facut o alegere: daca ai masa musculara mare (tipul somatic endomorf) se poate trece rapid la un regim mai strict si la antrenamente mai lungi. Daca insa masa musculara e mica, va trebui intai construita, cel mai eficient adaugand in program si exercitii cu greutati (de tip fitness/culturism).

La unii (incepatori, de obicei), cresterea in masa musculara se face concomitent cu reducerea stratului de grasime, ceea ce poate crea iluzia ca “grasimea s-a transformat in muschi”, desi la nivel fiziologic asta nu se intampla, fiind tesuturi foarte diferite.
Deci intelegem ca nu putem incorda (intari) grasimea atunci cand slabim si ca nu putem “tonifia” ceva ce nu exista. Muschii trebuie construiti si grasimea trebuie arsa.
Citeste si articolul despre tonifiere de pe getfit.ro

 

Dupa 7 ani din nou in MH

November 1st, 2014

Dupa cum poate stiti, acest blog se datoreaza si revistei Men’s Health, prin redactorul-sef de atunci, Razvan Spiridon, care mi-a dat impulsul initial. Acum revista e facuta de o alta echipa, are un continut mai valoros si organizeaza mai multe actiuni pentru “locali”, inclusiv concursul pentru coperta, unde participa si vreo 2-3 cunoscuti de-ai mei, baieti destoinici, pe care ii puteti vota pe site.
Ma gasiti si in numarul din Noiembrie cu cateva idei despre ce fac eu acum, ca specialist confirmat in acest domeniu.

Cover-1-MHRO-Noiembrie-2014-243x332

Ce arata cantarul?

October 29th, 2014

De la 20.00 discutam la Activ FM (www.activefem.ro sau 92.7 in Bucuresti) despre ce arata cantarul si care este nivelul normal de grasime din corp.

Puteti suna in direct la 0734 22 02 02 pentru a pune intrebari, a ne da sugestii, experiente personale etc.
Cei care suna pot castiga un pachet “Artro Help”, cel mai avansat produs pentru articulatii de pe piata.

 

 

7 seri

October 24th, 2014

Am inceput o colaborare cu revista 7 seri, prin programul “Fat Burning by Kinga”, despre care v-am mai povestit.
Astfel, in fiecare saptamana veti gasi informatii pe care eu le consider utile atunci cand vrem sa intram in forma si sa ducem o viata sanatoasa.
In numarul curent, despre cum sa ai mai multa energie.

Articol-Cristian-Margarit-2

Nutritia pentru optimizarea functiilor intelectuale

October 22nd, 2014

De la 20.00 discutam despre nutritia pentru optimizarea functiilor intelectuale. Am dezbatut subiectul si cu alte ocazii, dar vom relua cu noutati.
Cei care suna la 0734 22 02 02 cu intrebari/completari/idei/experiente personale intra in joc pentru castigarea unui premiu oferit de Zenyth: un pachet Artro Help, cel mai complex produs pentru articulatii de pe piata. Castigatoarea de saptamana trecuta este Anca L., din Bucuresti.

skull

 

In lumea moderna orele de lucru, performanta ceruta,  asaltul informational pur si simplu cer de la noi mai mult decat un om “mediu” poate sa dea. Cei mai multi alterneaza momentele de eficienta cu cele de confuzie, depresie, oboseala.

Iata cateva metode prin care ne putem imbunatati capacitatile intelectuale, atat pe termen scurt cat si pe termen mediu si lung (anumite adaptari ale creierului necesita luni sau ani de perseverenta):

1. Alimentele si hidratarea

Hidratarea este importanta mai ales dimineata, deci primul lucru bea un pahar cu apa. Poti incerca si diverse variante de sucuri de fructe si legume, supe, ceaiuri.

Este, intr-adevar, glucoza, “sursa de energie preferata de catre creier”? Asa cum este alcoolul sursa de energie preferata pentru ficat?

Alimente care ajuta la mentinerea atentiei, concentrarii, memoriei: ficatul de cod, pestele oceanic, creierul, maduva, algele marine (bogate in iod), galbenusul de ou, ficatul, iaurtul (aportul de galactoza), nucile, ciocolata neagra, afinele, caperele, ceaiul verde, drojdia de bere.
Sursa de carbohidrati este irelevanta, atat tip cat nu are gluten si vine dintr-o forma naturala, insotita de fibre.

Alimente care dau somnolenta si afecteaza negativ atentia, memoria, concentrarea: graul si derivatele (din cauza continutului de gluten), branza (din cauza caseinei), ciresele (melatonina), alimentele bogate in glutamat (sosul de soia) alimentele cu IG si incarcare glicemica mari (somnolenta indusa de insulina).

Combinatia “lapte cu cereale” e pierzatoare.

Excesul de proteine este periculos atat pentru functionarea sistemului nervos cat si pentru stabilitatea emotionala. De aici propunerea unora de a fi urmata o dieta vegana, bazata pe plante, cu un aport redus de proteine. Evident, am putea face acest lucru cand avem un corp maturizat, nu in copilarie sau adolescenta.

Aditivii alimentari induc tulburarde functionare a creierului- deci ar trebui evitati cu totul.

Testosteronul, hormonii de crestere, hormonii tiroidieni ajuta concentrarea, memoria, imaginatia. Excesul lor este daunator, ca la orice lucru bun. Se pot folosi si precursori sau metaboliti de tip pregnenolone, 7-Keto.

2. Suplimentele

Pentru ignorantii multumiti cu ce li se intampla, sunt suficiente “fructele si legumele” (desi, pentru creier, se pare ca ar fi mai utile alimentele de origine animala). Pentru cei care vor mai mult exista posibilitatea suplimentarii:

Vitaminele si mineralele sunt pe primul loc, de obicei in cantitati mai mari decat putem obtine din alimentele obisnuite: B-uri (B3, B6, B12, folat), vitamina C, vitamina D, magneziu (treonat), zinc, iod
Lecitina- furnizeaza fosfolipide esentiale, asa cum omega 3 de origine animala (DHA) vine cu o alta componenta de baza; alpha GPC, fosfatidilserina
Gamma-tocoferolul este dovedit ca ajuta in incetinirea sau chiar stoparea bolii Alzheimer.
Tirozina este precursor pentru catecolamine, hraneste practic sinteza acestora, nu doar forteaza eliberarea sau inhiba reabsorbia.
Acetil-carnitina- mareste sinteza de acetil-colina, dand energie si claritate mentala. Lucreaza sinergic cu colina si inositolul. Impreuna cu ALA (acidul alfa-lipoic) are un efect neuroprotector. Utila in special pentru vegetarieni si vegani.
L-dopa- precuros al dopaminei, are un efect foarte puternic, dar poate influenta functionarea sistemului hormonal.
Ginkgo biloba- mareste fluxul de sange in creier
MCT Oil (acidul decanoic)- mareste numarul de mitocondrii din creier.
DHA- omega 3 cu 22 de atomi de carbon, inexistent in vegetalele obisnuite (dar poate fi obtinut si din alte)
Astaxanthin- carotenoid cu efect antioxidant, neurprotector, energizatn
PQQ- mareste numarul de mitocondrii.
CoQ10- imbunatateste functionarea mitocondriilor deja existente.

Nootropicele, farmaceutice sau naturale (DMAE, piracetam, huperzina, vinpocetina etc.) au fiecare avantajele si dezavantajele lor.

O alta categorie de suplimente ajuta la odihna si relaxare: melatonina, 5-HTP, taurina, GABA, glutamina, glicina, arginina, teanina, extractul de hamei, curcuminoidele. Pentru ca orice excitatie este urmata de inhibitie si orice crestere a nivelurilor de neurotransmitatori trebuie urmata de curatarea metabolitilor (odihna).

3. Sportul si odihna

Sportul poate consuma din aceeasi neurotransmitatori (acetilcolina, dopamina, adrenalina) necesari si unei stari de alerta si claritate mentala. Deci trebuie facut cu masura si asigurata suficienta odihna, pe langa alimentatia specifica.

Power-nap-ul este o metoda foarte buna pentru a reface nivelul neurotransmitatorilor si a reveni in forta in a doua parte a zilei.

4. Cofeina

Are efecte benefice dar si negative, mai ales anxietatea si efectul de “bici”. Potentialul adictiv este foarte mare. Merita folosita in mod inteligent, doar la nevoie, asigurand apoi timpul necesar pentru odihna.

5. Dieta ketogenica

Este demonstrata acum ca fiind benefica pentru protectia neuronala, actiunea antitumorala, intarizerea si stoparea evolutiei bolilor neurodegenerative (Alzheimer, Parkinson, Scleroza Multipla). Este folosita in mod traditional in controlul crizelor epileptice.
Presupune adaptarea creierului la folosirea intr-o proportie majoritara (75%) a corpilor cetonici ca sursa de energie. Acest lucru se obtine prin reducerea drastica a carbohidratilor (la 10-50g pe zi), mentinerea proteinelor la un nivel mic-mediu (0.5-1g pe kilocorp) si aducand restul caloriilor necesare din grasimi (alimentatie sau grasimea de rezerva, la cei care o au in cantitati mari).

 

Alte articole si informatii pe aceasta tema:

http://www.cristianmargarit.ro/2011/03/suplimente-nutritive/limitless

http://www.getfit.ro/suplimente/sanatate-frumusete/suplimente-pentru-creier.html

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15699242

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25332485

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24383952

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25333499

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25333957

http://www.mit.edu/press/2010/magnesium-supplement.html

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25257259

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24348370

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1662399

 

 

 

 

Suc de catina

October 19th, 2014

Am primit spre testare niste sucuri de catina si afine, struguri, morcov si miere in diverse combinatii, de la www.naturalhealth.ro (se pot comanda si online).
Despre beneficiile catinei cred ca stiti deja suficient de multe, doar ca mie (recunosc) imi este dificil sa o includ in dieta din cauza gustului, preferand alte fructe de padure, poate nu atat de puternice. Se spune ca dupa ce mananci de cateva ori incepe sa-ti placa, dar aceste sucuri mi-au placut de la prima inghititura, mai ales ca sunt ecologice (bio) si nu au adaosuri chimice, de zahar sau de apa.

Mi-a placut ca vin in “sticla de sticla” si astfel pot sa-i dau copilului cu siguranta ca nu am si plastic pe langa suc.

suc_de_catina

Am inceput sa fac aceste evaluari pentru produsele care imi sunt trimise de catre diverse firme, deci daca ai un produs care crezi ca merita folosit de oamenii preocupati de sanatate, imi poti scrie si poate sa apara aici. De asemenea, ofer consultanta in designul de produs/eticheta si promovare in zona de alimente si bauturi sanatoase, suplimente nutritive, ingrediente alimentare.