rss

Suc de catina

October 19th, 2014

Am primit spre testare niste sucuri de catina si afine, struguri, morcov si miere in diverse combinatii, de la www.naturalhealth.ro (se pot comanda si online).
Despre beneficiile catinei cred ca stiti deja suficient de multe, doar ca mie (recunosc) imi este dificil sa o includ in dieta din cauza gustului, preferand alte fructe de padure, poate nu atat de puternice. Se spune ca dupa ce mananci de cateva ori incepe sa-ti placa, dar aceste sucuri mi-au placut de la prima inghititura, mai ales ca sunt ecologice (bio) si nu au adaosuri chimice, de zahar sau de apa.

Mi-a placut ca vin in “sticla de sticla” si astfel pot sa-i dau copilului cu siguranta ca nu am si plastic pe langa suc.

suc_de_catina

Am inceput sa fac aceste evaluari pentru produsele care imi sunt trimise de catre diverse firme, deci daca ai un produs care crezi ca merita folosit de oamenii preocupati de sanatate, imi poti scrie si poate sa apara aici. De asemenea, ofer consultanta in designul de produs/eticheta si promovare in zona de alimente si bauturi sanatoase, suplimente nutritive, ingrediente alimentare.

Despre antinutrienti si toxine naturale in mancare

October 15th, 2014

De la 20.00 la Activ FM (www.activefem.ro si 92.7 in Bucuresti) discutam despre componentele alimentare daunatoare sanatatii, prezente in practic toate alimentele studiate atent, inclusiv in plante: lectine, gluten, acizi organici (oxalic, fitic), hemaglutinine, saponine, opioizi, amine biogenice, histamina, tiramina, antivitamine, disruptori hormonali etc.

Puteti intra in direct la 0734 22 02 02 cu intrebari, pareri, completari, experiente personale.

Lectinele- sunt proteine intalnite in diverse tipuri de seminte, au efecte negative asupra sistemului imunitar, putand genera fenomene de autoimunitate. Aglutinina- germenii de grau contin o proteina careia i-a fost dat numele “wheat germ agglutinin”. Daca ajunge in circulatia sangvina se leaga eritrocite (globulele rosii) si de acidul sialic din cartilagii si cornee.
Glutenul- o proteina prezenta in grau, cu mai multe componente, cele principale fiind marirea permeabilitatii intestinale si efectul opioid, care induce dependenta.

Acizii organici
Acidul oxalic, prezent in macris, patrunjel, spanac, frunzele de sfecla, rubarba. Poate lega anumite minerale, in special calciul, care apoi precipita in articulatii sau in rinichi (este una dintre componentele principale ale pietrelor la rinichi). Poate fi eliminat partial prin oparire si aruncarea apei respective.
Acidul fitic, prezent in special in cereale, nuci si seminte leaga si el mineralele, in special fierul si zincul. Se incearca reducerea cantitatilor prezente in almente prin inmuiere (optim 55 de grade si 4.5 pH- usor acid) si fermentare, o enzima specifica. Are si beneficii, ca antioxidant, fiind propus ca terapie complementara/alternativa in mai multe situatii, inclusiv pentru efectul chelator.

Goitrogenii: substante care impiedica includerea iodului in hormonii tiroidieni, fenomen ce poate duce la marirea glandei  si formarea gusei. Se gasesc in crucifere: varza, broccoli, conopida. Si in soia, desigur.

Solanina si chaconina din solanacee (cartofi) poate fi toxica in doze mari si nu este afectata de prepararea termica. Inrudita este si tomatina din gogonele.

Glicozide cianogenice- in sambruii de caise si in migdale, toxice in doze mari, dar cu efecte hormetice in doze mici.

Psoraleni- in pastarnac (si mai putin in telina si morcov)- dau fotosensibilitate si sunt mutagenici, de evitat vara, in special. Furocumarine se gasesc si in coaja citricelor.

Gosipol (gossypol), gasit in uleiul de seminte de bumbac (folosit ca aditiv in untul de arahide)- da infertilitate masculina si impotenta.

Inhibitori de proteaze- in special in leguminoase, care, in mod traditional sunt fermentate (soia). Iata de ce “combinatia” de fasole cu ciolan este contraindicata.

Inhibitori de amilaza- in special in cereale. Alaturi de inhibitorii de proteaza pot stresa pancreasul pana la hipertrofie si cancer.

Latirogeni- aminoacizi cu efect neurotoxic, prezenti in naut.

Fitoestrogenii- in soia si anumite seminte (inul)- cu implicatii insuficient cunoscute.

Acidul erucic- o grasime care induce hipercolesterolemie- in uleiul de rapita.

Am mai scris despre toxinele din plante.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3153292/

 

Bicarbonat de sodiu

October 13th, 2014

Bicarbonatul de sodiu alimentar  E500 (da, bicarbonatul de sodiu atat de laudat are si el un numar E) poate avea beneficii atunci cand este folosit ca supliment nutritiv, atat ca atare cat si adaugat la diferite sucuri de legume sau retete alimentare, cu un aport mare de potasiu, deci echilibrand continutul de minerale. Exista si pericolul de a aduce prea mult sodiu in dieta odata cu administrarea bicarbonatului de sodiu deci cantitatile trebuie atent controlate.

Bicarbonatul aflat in corpul nostru este una dintre liniile de aparare impotriva acizilor, avand capacitatea de a lega ionii pozitivi de hidrogen.

Este folosit pentru neutralizarea hiperaciditatii stomacului. Un efect secundar negativ la administrarea directa este secretia crescuta de acid in stomac (senzorii din stomac depisteaza un nivel al pH-ului prea mare si atunci se declanseaza secretia de acid). La cei cu probleme de digestie cauzate de aciditatea scazuta poate fi folosit deci ca un stimulator al secretiei gastrice. Totusi, per total el va contribui la alcalinizarea corpului, avand beneficii dovedite la sportivi. Prin alcalinizarea urinei poate contribui si la dizolvarea pietrelor la rinichi si eliminarea acidului uric (cei cu predispozitie la guta sau in diete hiperproteice).

Bicarbonatul de sodiu NU VINDECA CANCERUL, asa cum circula informatia falsa. Da, o stare de aciditate a tesuturilor la limita normalintatii sau consumul de alimente cu potential acid pot fi asociate cu diverse boli dar asta nu dovedeste o cauzalitate si nici nu ofera o solutie sigura. Dar, solutia fiind ieftina si fara efecte secundare, poate fi inclusa in tratamentul unor boli, dar cu acordul medicului. Poate avea si efecte secundare negative, unele chiar grave, deci orice astfel de manevra ar trebui facuta sub supraveghere medicala, mai ales la persoane cu risc: gravide, cardiaci, tratamente medicamentoase.

Se foloseste in pasta de dinti, inclusiv in retetele de pasta de dinti facute in casa, in deodorante, in picaturile pentru nas. Este util si pentru alcalinizarea unor solutii, de exemplu atunci cand inmuiem leguminoasele (fasole, mazare, naut). Are si diverse intrebuintari casnice, ca dezinfectant si pesticid sau pentru inlaturarea mirosurilor neplacute din frigider.

 

Citeste si despre alimentele alcaline si alcalinziarea dietei.

Fulgi de orez Rommac

October 7th, 2014

Am primit spre testare si fulgi de orez de la Rommac (click pentru lista completa de produse), un produs nou si interesant, care mai diversifica sursele de carbohidrati usor de “administrat” (clasicii fulgi de porumb sau taratele de ovaz, atat de utile). Am incercat doua variante: simpli si cu fructe.

La 100g contin (cei simpli):
3g de fibre
8g de proteine
83g carbohidrati (80g amidon si doar 3g zaharuri)
doar 0.5g de sare

Fara gluten, usor de asimilat, gustosi, pot fi amestecati cu iaurt, fructe (chiar si uscate), alte tipuri de fulgi (sursa de fibre), nuci, seminte. In loc de lapte merg bine “bauturile” din migdale, alune de padure, canepa, nuca de cocos, denumite in mod comun “lapte”. Nu vreau sa ma gandesc la o reteta cu miere sau fructe confiate. Momentele propice sunt dimineata si dupa antrenament, atunci cand corpul poate folosi si are nevoie de o sursa de carbohidrati cu asimilare lenta.

Adaugand fibre si/sau grasimi reducem indicele glicemic, permitand amidonului sa livreze glucoza intr-un ritm care sa permita arderea ei (de catre creier sau muschi) pana la urmatoarea masa. Asta se poate face intr-un bol si mancate pe loc sau puse intr-o tava si transformate in “batoane” nutritive, prin uscare, la temperatura scazuta. Altfel, ar trebui sa mancun pilaf (orez fiert), mamaliga, sau cartofi, deci “fulgii” te ajuta sa economisesti timp, dar furnizand practic aceeasi valoare nutritiva.

Recunosc, i-am mancat direct din punga, cu mana. Dar, daca aveti timp si placere, puteti include fulgii de orez in combinatii ca cele de mai sus.

fulgi-de-orez

Din cate stiti, eu evit glutenul (cel putin pe cel provenit din grau) si mananc, in general, low-carb (evit sursele dense de carbohidrati). Exista totusi momente cand am chef sa rontai ceva sau pur si simplu nu am timp sa astept un orez sa se fiarba. Asa ca tin in casa si variante de fulgi, pana acum doar de porumb si ovaz, de acum si de orez.

Daca i-ati incercat sau aveti o reteta cu ei, aveti mai jos o zona de comentarii unde m-as bucura sa gasesc idei sanatoase pe care sa le folosim cu totii.

 

Baton cu prune, tarate de ovaz si migdale de la Pirifan

October 1st, 2014

Am avut la Miscarea Face Bine by Dolce Sport batoane de la Pirifan, pe care le-am dat ca premii si pe care participantii le-au folosit drept o gustare sanatoasa si satioasa in timpul evenimentului.
Iata si mai multe informatii despre aceste batoane pe care le mananc si eu atunci cand simt nevoia de “ceva dulce”. Am si incredere sa-i dau copilului.

baton_prune_ovaz_pirifan

Au o textura buna, fiind “mancabile” (nici prea moi, nici prea tari), ies usor din ambalaj (nu se lipesc), consider ca sunt un produs reusit (printre putinele de pe piata in acest domeniu).

Prunele au calitati antioxidante si fibre solubile, fiind folosite in mod traditional ca un remediu pentru constipatie. Regleaza tranzitul intestinal, fara insa a agresa tubul digestiv, asa cum o fac taratele de grau.

Taratele de ovaz sunt preferatele mele, au fibre speciale (beta-glucani) care ajuta la mentinerea nivelului normal de colesterol in sange. Cu putina indulgenta putem pune taratele de ovaz in categoria super-alimentelor, datorita beneficiilor pentru sanatate pe care le aduc. Sunt studii care arata beneficii in imunitate (inclusiv raceli) si chiar in combaterea tumorilor. Un alt avantaj major al taratelor de ovaz este indicele de satietate foarte mare, adica vor tine foarte bine de foame.

Batonul mai contine smochine si curmale (foarte bune la gust), arahide crude (si ele cu un indice de satietate mare), migdale, miere de salcam, fibre de cicoare (efect prebiotic), scortisoara (antioxidant si potentiator al efectelor insulinei), ghimbir, ulei de catina.

Un baton de 40 de grame, daca este mancat lent si savurat, satisface pofta de dulce si tine de foame, cu o componenta nutritionala inclinata spre carbohidrati (asimilare lenta datorita continutului mare de fibre): glucide 21.5g, proteine 2.4g, grasimi 3.8g si doar 136 de calorii (deci se pot manca si doua, ca o gustare, echivalenta cu 50g de nuci/seminte).

Dupa ce mi-au atras atentia cu aceste batoane am observat in supermarketuri si magazinele naturiste si alte produse interesante de la Pirifan, fulgi de orez (fara gluten), taratele de ovaz, alte produse cu hrisca sau ingrediente pe care le cautam de multa vreme.

 

Bucuresti, 26 Septembrie

September 25th, 2014

wellness2014

Vineri, 26 Septembrie, intre orele 16.00 si 18.00 voi fi la Romexpo, in cadrul Wellness Show cu o prezentare despre Dieta de iarna (nutritia si detoxifierea in sezonul rece).

Vom discuta despre alimente potrivite in perioada de iarna, necesitatea detoxifierii, alimente, condimente si suplimente folosite pentru detoxifiere. Prezentarea dureaza in jur de o ora si jumatate, ramanand o jumatate de ora pentru intrebari si raspunsuri.

Autorul fara limite isi poate trimite sotia sa ia notite pentru a-i mai scrie niste articole sau chiar o noua carte.

Urmatoarul seminar va fi pe 11 octombrie (sambata), 17.30, la:
Elite  Gym
Str. Domneasca 24,  Winmarkt, et. 3&4,  Galati, Romania 
0742-582.983

Galati, 11 Octombrie

September 24th, 2014

Sambata, 11 Octombrie, ora 17.30 voi fi la Galati, la invitatia Elite Gym, in cadrul unui eveniment deosebit, cu o prezentare despre “Nutritia si suplimentele pentru slabire”.
Veti afla ultimele noutati despre echilibrarea hormonala, optimizarea arderii grasimilor, protectia organismului de efectele negative ale slabirii, utilizarea inteligenta a suplimentelor nutritive.

Puteti da “join” (daca veniti) si “share” (daca aveti prieteni interesati), click pe “event”.

galatiposter

Jurnal de gravida- Carmen Bruma

September 18th, 2014

Dupa cum stim, Carmen Bruma si-a mentinut foarte bine forma fizica pe durata sarcinii dar si dupa, iata si experienta ei, descrisa intr-o carte intitulata “Jurnal de gravida”, cu exemple de mese, idei si principii alimentare, diverse experiente personale, nutritionale, sportive dar si medicale.

Bineinteles ca se pot face si imbunatatiri la modul cum a mancat, dar indraznesc sa spun ca se afla in primele 1% cele mai sanatoase, tinand cont de mizeriile pe care le mananca “viitoarele mamici” pe la noi, de fumat si chiar de alcool.
Cu ocazia lansarii am primit si produse Canah, au picat la fix semintele de canepa decorticate, pentru ca mananc aproape in fiecare zi, pentru aportul de magneziu, grasimi sanatoase, proteine si fibre.

carmen-bruma

19 septembrie, Ploiesti, Wellness Club Nico

September 17th, 2014

Vin pentru a treia oara la Ploiesti, la invitatia Wellness Club Nico si vom discuta despre nutritia in sezonul rece (toamna-iarna).
Programarile se fac la receptie si taxa de intrare este de 15 lei.

Adresa:
Wellness Club Nico
Strada Castor 255
(vis-a-vis de blocul Prim’Acasa, din strada Gageni)
Tel: 0735 862 319/ 0745 069 318
www.fitnessnico.ro

Sambata, 20 septembrie, Festivalul Sportului, Sibiu

September 15th, 2014

Pe 20 septembrie voi fi la Sibiu, in cadrul unui eveniment important pentru sport, Festivalul Sportului, cu un seminar de nutritie unde vom discuta despre modul de viata sanatos si noutati in nutritia moderna (slabire, prelungirea vietii, reglarea hormonala, suplimente nutritive). Pentru seminar sunteti asteptati la ora 12.30 la Atrium (langa Podul Mincinosilor, Piata Mica).

Dati “join” si “share” eventului de pe facebook. Multumim.

festivalulsportului

Intrarea este libera.