rss

Get FIT, cu Cristian Margarit la Radio Tananana 92.7FM

April 27th, 2015

tananana

Emisiunea Get FIT, cu Cristian Margarit si Alexandru Manucu este de acum sambata, de la 12.00, pe aceeasi frecventa (92.7 in Bucuresti) dar sub un nou nume al radioului (Activ eFeM s-a transformat in Tananana Radio, cu un program complex, vedete si muzica foarte buna).
Aceleasi subiecte interesante din sport, nutritie si sanatate, de data asta impartite pe teme usor de asimilat si cu mai multe idei “de luat acasa”.

Incercam sa obtinem si inregistrarile primelor doua emisiuni (18 aprilie si 25 aprilie).

Postul de radio Tananana poate fi ascultat in direct la www.tananana.ro

Salata la punga

April 23rd, 2015

Sunt comode, curate, gustoase si, cel mai important, rapide. Cateodata le fac direct in punga si le mananc tot de acolo.
Salatele sunt o sursa buna de fibre (cu efect prebiotic), au un volum mare si putine calorii, poti fi “baza” pentru foarte multe tipuri de retete sanatoase.

eisberg

Am inceput o colaborare cu cei de la Eisberg, prin care voi prezenta saptamanal aici cate o reteta de salata, unele mai simple, ca pentru burlaci, altele mai fandosite, ca pentru wannabe chefs. Daca aveti idei sau completari pentru aceste retete, sunt binevenite in zona de comentarii.

Retele complete se gasesc in sectiunea Retete-Salate pe getfit.ro.

Pentru aceasta saptamana v-am pregatit o reteta salata de rucola cu ficat de cod.

rucola-ficat-cod-dressing

Va voi prezenta si diverse noutati sau evenimente unde vom folosi aceste salate.
Preferatul meu ramane mixul “fitness” (gasit si sub de numirea de “salata romana”), dupa cum puteti afla si din acest articol din 2007 (deci am o istorie cu aceste salate, nu le mananc de azi de ieri). Pe locul doi am rucola, foarte sanatoasa (inclusiv efect antiestrogenic).

Ce am constatat in urma vizitei la fabrica:
- nivelul de curatenie este cel mai inalt
- pentru spalare se folosesc utilaje speciale si temperaturi scazute, pentru un timp pe care acasa nu l-ai aloca (adica sunt spalate mai bine decat daca le-ai spala tu)
- sursele sunt sigure, poate mai sigure decat cele din “piata” (unde nu exista vreun control asupra cantitatilor de pesticide folosite, de exemplu).

Bineinteles ca si mie imi este dor de laptucile pe care mi le culegea mamaie direct din gradina, dar pana ma voi apuca si eu de gradinarit (in afara de rucola crescuta anul trecut in jardiniera) apelez la solutiile moderne.

 

banner-eisberg

 

Sport si lectii de nutritie sanatoasa la Sinaia, in luna Iunie

April 22nd, 2015

Pe parcursul lunii Iunie voi fi alaturi de Lifestyle Summer School, la Hotel Regal 1880 in Sinaia, unde, alaturi de antrenori si instructori sportivi transformam vacantele in experiente care schimba viata oamenilor.
La tarifele obisnuite ale hotelului, oaspetii vor primi in plus aceste ore de sport si workshopuri de nutritie sanatoasa, astfel incat sa imbine odihna cu adoptarea unui mod de viata sanatos.
Pentru mai multe detalii si rezervari contactati organizatorii.
Hotelul este absolut minunat, proaspat renovat si se afla in Parcul Central din Sinaia.

summer-school

Mai multe detalii pe www.hotelregal1880.ro/summerschool

Seminar de nutritie 168 Sport Station, 21 aprilie

April 16th, 2015

Marti, 21 aprilie, ora 20.00, ne vedem la 168 Sport Station (in incinta Asmita Gardens) cu o discutie despre nutritia pentru frumusete si slabire, metode rapide de intrare in forma, combaterea celulitei.
Pentru informatii si inscrieri contactati organizatorul la numarul din afis ( 0314380250 ) sau www.168sport.ro

Afis_Seminar_Nutritie_168

 

Pseudo-interviu cu un fotograf

April 15th, 2015

Daca in urma cu cativa ani raspuneam public unei liste de intrebari puse de un prieten bancher, iata ca a venit randul fotografilor sa primeasca si ei raspunsuri.

1. Ce am putea sa mancam dimineata incat sa fie sanatos, sa tina de foame si sa nu necesite mult timp in bucatarie?
Dimineata poti manca orice te face sa te simti bine, de preferinta alimente de sezon (fructe de sezon daca este vara).  Un jurnal nutritional iti va face legatura dintre ce ai mancat si ce ai primit in schimb.
Accentul pe proteine la prima masa aduce, dupa unele studii, beneficii privind atat energia si randamentul intelectual cat si controlul apetitului in a doua parte a zilei. Pentru cei care vor sa slabeasca sunt de evitat cantitatile mari din surse dense de carbohidrati si/sau grasimi. In special combinatia de cereale cu lapte consider ca este de evitat.
Timpul de preparare poate fi redus prin pregatirea in seara precedenta a unei parti cat mai mari din aceasta masa.

2. Ce ar trebui sa consumam obligatoriu intr-o saptamana pentru a ne asigura aportul de nutrienti (vitamine, minerale etc.)
Am facut aici o lista cu alimente sanatoase, cu cat mai divers mananci din aceasta lista, cu atat mai bine. Sunt importante si sursele de alimente, modul cum ele au fost produse.
Totusi, daca intram in discutia “vitamine”, trebuie sa stim ca “doza zilnica recomandata” reprezinta doar o cantitate estimata ca fiind strictul necesar in medie, pentru ca omul sa nu aiba deficite cu manifestari evidente. Aceste “doze zilnice recomandate” nu sunt nicidecum optime. Pentru a iti asigura aportul de micronutrienti, dar cu putine calorii, este necesar sa incluzi cat mai multe “super-alimente” in dieta.
Anumiti nutrienti pot fi stocati, in timp ce altii trebuie avuti zilnic in dieta. In acelasi timp sunt cazuri de oameni care au supravietuit doar cu carne sau doar cu paine si apa pentru perioade lungi de timp.

3. Ar trebui sa luam suplimente avand in vedere ca nu consumam carne si poate nu mereu reusim sa inlocuim ce ne ofera carnea?
Consumul de carne, desi aparent controversat (sau chiar invinuit pentru diverse probleme de sanatate) reprezinta, din punctul meu de vedere, un element esential al unei diete sanatoase. Faptul ca unii dintre noi alegem sa nu mancam carne (din diverse motive) nu este un argument stiintific, ci personal sau emotional. Foarte putine societati traditionale de pe glob nu consuma carne, iar efectele in acele cazuri nu sunt, in general, cele promovate de propaganda vegetariana.
In carne gasim atat nutrienti esentiali (vitamina B12, fier, iod, zinc) dar si nutrienti neesentiali (substante care pot fi “fabricate” si in corpul nostru), dar care par sa manifeste beneficii pentru sanatate atunci cand sunt folositi: carnitina, carnosina, creatina, coenzima Q10, colagenul (o proteina) etc.
Cei care mananca peste/fructe de mare de fapt mananca tot carne, deci au parte de beneficiile ei (si unele suplimentare, cum ar fi aportul de omega 3 cu catena lunga, DHA si EPA, absente in alimentele de origine vegetala). Bineinteles ca se poate trai si fara carne, dar se pune intrebarea daca este optim.

Din punctul meu de vedere, suplimentele nutritive sunt absolut obligatorii pentru omul modern, indiferent de dieta. Atat alimentele sarace in principii nutritive cat si stress-ul suplimentar sunt doua argumente importante. Dorinta noastra de performante si viata lunga poate fi un alt argument la fel de valabil.

4. Opiniile mele despre alimentatia vegetariana sunt in articolul Dieta vegana optimala.

5. Alimente interzise daca vrem sa avem energie si un strat subtire de grasime.
In special pentru femei, grasimea face parte din sistemul hormonal. Un anumit nivel de grasime in corp este necesar.

 
 

Gluten si boala celiaca

April 14th, 2015

Am primit de la editori o carte extrem de interesanta si utila, pe care o recomand tuturor fanilor cerealelor si mancatorilor de paine, paste si altele asemenea.
Iata ca D. Mencinicopschi revine cu un material nou, scris cu obiectivitate si detasare, cu foarte multe noutati si explicatii care pot fi intelese de catre omul obisnuit, aducand in prim plan graul, glutenul si efectele acestora asupra sanatatii.
Este pentru prima data cand intr-o astfel de lucrare se extinde enorm “aria de acoperire” a tulburarilor induse de consumul glutenului, dincolo de “boala celiaca”, asa cum era ea cunoscuta in forma clasica.

gluten

Cartea vine sa va confirme nenumarate “aberatii” si “afirmatii nejustificate” scrise si pe acest blog in ultimii ani. Indiferent de teorii si “dovezi stiintifice”, exista o singura dovada: scoate cerealele cateva saptamani din dieta si vezi ce minuni ti se intampla. Apoi da-le peste bot cu transformarea ta celor care iti explica de la tastatura cum au citit ei un studiu care “demonstra” ca nu e nicio problema cu glutenul.

 

Voi da un citat din prefata, cu recomandarea sa o cumparati si sa o studiati, impreuna cu familia, avand in vedere in special sanatatea copiilor, dincolo de manipularile industriei alimentare.

“Astazi se cunosc insa foarte multe forme clinice care nu se manifesta in forma clasica: forma silentioasa a Bolii celiace, care este asimptomatia, forma latenta, forma oligosimptomatica (cu simptome putine).
Numerosii pacienti cu suferinte digestive (balonari, borborisme, scaune diareice sau chiar constipatie), multi dintre ei cu diagnostic de colon iritabil, sunt in realitate suferinzi de Boala celiaca. Forme de boala cu manifestari dermatologice, neurologice, hepatice explica de ce intarzie foarte mult diagnosticul coresct si genereaza prin lipsa de tratament complicatii severe.”

Sambata, 4 aprilie, seminar de nutritie la Boot Camp Romania

April 2nd, 2015

In aceasta sambata discutam despre slabire: daca si de ce este necesara, ce arata cantarul, cat putem slabi sanatos, cauzele ingrasarii, “fat setpoint”, componentele genetice si epigenetice, tipuri de diete pentru slabire, riscurile/beneficiile slabirii/ingrasarii si multe altele.
Detalii in afis si in “event”. Multumim pentru “share”.
https://www.facebook.com/events/1643409122555926/

BConline_nutritie

Seminar de nutritie, 27 martie, ora 17.00, Adjud, Centrul Sportiv OTY

March 25th, 2015

seminar-nutritie-margarit-adjud

Vineri, 27 martie, ora 17.00 voi sustine un seminar de nutritie cu tema “Selectia, prepararea si combinarea alimentelor pentru o nutritie sanatoasa”, la Centrul Sportiv OTY, in Adjud.
Intrarea este permisa oricui doreste sa vina, inclusiv din localitatile invecinate (Focsani, Bacau etc.), confirmati prezenta la 0745006763.

Va exista prezentarea propriu-zisa si o sesiune de intrebari si raspunsuri.

Workshop la Conventia Internationala de Fitness si Zumba 2015

March 2nd, 2015

Sambata, 21 martie, ora 12.45 la Hotel Ramada, in cadrul Conventiei Internationale de Fitness si Zumba, organizata de Fitness Scandinavia voi sustine un workshop despre alimentatia specifica a instructorilor si antrenorilor de fitness: elemente de sustinere a efortului, de prevenire a uzurii si accidentarilor, de motivare a clientilor. In acest moment worksopul figureaza ca “sold-out” (toate locurile ocupate) dar, din experienta anilor trecuti, se gasesc intotdeauna cateva scaune pentru cei care vor sa vina.

La conventie vor fi prezenti zeci de instructori si traineri de prin toata lumea, deci merita sa faceti macar o vizita si cateva clase de sport.

Informatii suplimentare pe www.fitness-scandinavia.ro

36

March 1st, 2015

Sau, merg pe 37 cum ar fi zis mamaie.
Aproape 10 ani de la evenimentul ce mi-a schimbat viata, aparent in rau, dar pe fond in bine. Prima saptamana dupa 10 ani in care am facut 5 antrenamente consecutive. 3 la sala si 2 de kineto.
Realizez ce privilegiu enorm am primit, acela de a putea ghida oamenii pe un drum in primul rand al autocunoasterii si al respectului de sine.
Am primit mai multe daruri in ultimele saptamani, cea mai mare parte de la oameni pe care abia i-am cunoscut sau cu care nu mai discutasem de foarte multa vreme.

Ce imi propun in acest an de viata (ordinea e arbitrara):
- sa mananc mai mult colagen si verzituri :)
- sa redevin functional dpdv sportiv si sa imi reduc stratul de grasime pana la 2-pack
- sa public cele patru carti la care lucrez
- sa petrec si mai mult timp de calitate cu familia

Acest an se anunta si mai bogat, ceea ce va doresc si voua!