rss

Masa de Pasti, Nordic Walking, dieta mediteraneeana.

April 16th, 2014

De la 20.00 la Activ FM (www.activefem.ro sau 92.7 in Bucuresti) o avem invitata pe Barbara Lombardi, cu care vom discuta despre un tip de miscare mai nou la noi: mersul nordic (Nordic Walking). Voi profita de ocazie pentru a o intreba despre “italieni” si dieta mediteraneeana.
Desigur, vom aborda si clasicele “cum evitam abuzurile de Sarbatori”, “ce si cum mancam de Pasti pentru a nu ne ingrasa”.

Avem si premiile obisnuite pentru cei care suna la 0734 22 02 02, Atro Help oferit de Zenyth si cartea Mananca si alearga oferita de Preda Publishing (verificati site-ul lor, au reduceri in aceasta perioada)

http://shop.predapublishing.com/colectia-irun/mananca-si-alearga.html

Now Foods in stoc la suplimente.ro

April 15th, 2014

now

Avem si proteinele de mazare, NON-GMO si izolat de proteina de soia (pentru ultimele zile de post sau pentru un aport de proteina vegetala). Pentru alte produse dati mail/telefon la suplimente.ro si le putem include pe urmatoarea comanda pe care o facem.

suplimente.ro este singurul importator legal si autorizat al produselor Now Foods in Romania. Doar la noi aveti garantia produselor originale.

De ce alegem Now Foods (click pentru explicatia pe larg):
1. Raport calitate-pret imbatabil
2. Now Foods are 45 de ani de experienta in SUA
3. Gama de produse care acopera toate nevoile
4. Produse certificate vegan/vegetarian/organic (stii ce cumperi)
5. Dau consultanta gratuita pe grupul de facebook suplimente.ro

Eve, vitamine si minerale (cu adaos de antioxidanti si extracte vegetale) special concepute pentru femei

Slimaluma- extract de caraluma pentru reducerea apetitului (a poftei de mancare)

Eco Green- multivitamine cu multiminerale si extracte vegetale

ADAM- multivitamine si multiminerale pentru barbati

CLA, acid linoleic conjugat- util in slabire, cresterea masei musculare, prevenirea cancerului

Carnitina lichida, 3000mg/portie (15ml)

Pro-GH- optimizator al hormonului de crestere (nu contine substante interzise, produs 100% natural), folosit pentru cresterea in inaltime.

Vitamina D Lichida

Vitamina C, 1000mg, tamponata, cu bioflavonoizi

Tru-C Biocomplex, vitamina C din surse vegetale

Calciu-Magneziu-Zinc-Vitamina D, 120 de gelule

ZMA- Zinc-Magneziu-Aspartat-Vitamina B6 (supliment cu zinc si magneziu intr-o forma usor asimilabila)

Proteina de mazare, cu aroma de vanilie sau ciocolata

Testo Jack 200- produs pentru cresterea potentei si apetitului sexual, 100% natural, cu extracte vegetale standardizate

MCT Oil- trigliceride (grasimi) cu lant mediu, ideale in dieta ketogenica, dar si pentru stimularea arderii grasimilor

Arginine Power Super Stack- produs natural pentru energizare inainte de antrenament. Nu contine cofeina chimica sau alte ingrediente periculoase

Lecitina de floarea soarelui

ChewyZymes, enzime digestive masticabile, de origine vegetala

Enzime din plante (contin si lactaza, pentru digestia lactozei din lapte)

Omega 3-6-9 (supliment cu acizi grasi esentiali, utilin special celor care urmeaza diete cu putine grasimi)

Rodiola (Rhodiola Rosea- extract standrdizat)

Super Antioxidanti (contine si protector/regenerator hepatic)

Eritritol (indulcitor natural non-caloric, sigur pentru sanatate si stabil la prepararea termica)

Stevia tablete instant

Nuci pecan

Despre sanatatea articulatiilor si pielii, sambata, 12 aprilie, ora 11.30 la Conventia Internationala de Fitness

April 10th, 2014

Sambata, 12 aprilie, ora 11.30, Hotel Caro, Sala 8, in cadrul Conventiei Internationale de Fitness voi avea o prezentare despre nutritia si suplimentele pentru prevenirea accidentarilor, protectia si regenerarea articulatiilor si pielii.

conventie 
Aflam cum sa prevenim accidentarile si cum sa regeneram articulatiile si pielea (vergeturi, celulita) folosind nutritia inteligenta si suplimentele.
Pe langa lucrurile deja stiute de voi de pe acest site si de pe getfit.ro sunt pregatit cu cateva noutati si secrete pe care nu le-am publicat niciodata, dar care fac diferenta in programele personalizate.

Pe langa prezentarea alimentelor si suplimentelor utile voi raspunde si la intrebari personale, apoi raman in cadrul Conventiei pentru cei care vor sa mai schimbam o vorba-doua intr-un cadru informal.

Veti putea degusta si Artro Help, cel mai avansat produs pentru articulatii, facut in colaborare cu Zenyth Pharmaceuticals, pe baza experientei mele de peste 10 ani, inclusiv in recuperarea naturala a unor hernii de disc.

Despre hamburgeri, comparatii intre diete, educatie nutritionala si morcovi

April 9th, 2014

De la 20.00, ca in fiecare miercuri, discutam la Activ FM (92.7 in Bucuresti si www.activefem.ro) despre sanatate, nutritie, sport. Azi avem hamburgerii, mancare buna vs. mancarea proasta, educatie nutritionala, ultima comparatie intre tipurile de diete facuta in Austria si… morcovi (daca ne ramane timp).

Cei care suna in direct la 0734 22 02 02 pot castiga un pachet pentru regenerarea articulatiilor, Artro Help, oferit de Zenyth sau o cartea “Ultramaratonistul” oferita de Preda Publishing.

ultramaratonistul

Sambata, 12 aprilie, ora 11.30, Hotel Caro, Sala 8, in cadrul Conventiei Internationale de Fitness voi avea o prezentare despre nutritia si suplimentele pentru prevenirea accidentarilor, protectia si regenerarea articulatiilor si pielii.

conventie 
Aflam cum sa prevenim accidentarile si cum sa regeneram articulatiile si pielea (vergeturi, celulita) folosind nutritia inteligenta si suplimentele.
Pe langa lucrurile deja stiute de voi de pe acest site si de pe getfit.ro sunt pregatit cu cateva noutati si secrete pe care nu le-am publicat niciodata, dar care fac diferenta in programele personalizate.

Vom fi prezenti cu standul suplimente.ro si vanzare la preturi speciale (vineri soseste transportul si vom avea gama largita).

Veti putea degusta si Artro Help, cel mai avansat produs pentru articulatii, facut in colaborare cu Zenyth Pharmaceuticals, pe baza experientei mele de peste 10 ani, inclusiv in recuperarea naturala a unor hernii de disc.

 

 

Mancare buna sau mancare proasta

April 8th, 2014

Ca si la muzica, putem vorbi despre mancare buna si mancare proasta, indiferent de stil (tipul de dieta). Ma intereseaza mai putin daca un aliment sau o reteta se incadreaza la “paleo”, “keto”, “vegan”, “dukan” etc. si mai mult daca alimentul e dintr-o sursa buna, daca a fost preparat corect si daca in rest mananc tot astfel de alimente.
Nu trebui sa stii sa citesti o partitura pentru a asculta o muzica buna, la fel cum nu trebuie sa fii mecanic pentru a avea carnet de conducere si a te bucura de o calatorie cu masina. Sau cu bicicleta.
Nu tipul dietei sau incadrarea intr-o anumita moda vor face diferenta pe termen lung, ci calitatea alimentelor si modul de viata, in general. Poti alege apoi dupa cum iti dicteaza constiinta (etica) sau gustul, dar fara a transforma dieta intr-o religie.

Ideea ca “stiinta” sau “doctorii” ar sti despre ce e vorba cu nutritia este o mare minciuna. In domeniul nutritional se fac de la o luna la alta descoperiri care schimba radical ce se stia pana in momentul respectiv. Curente absolut opuse de nutritie (privind selectia alimentelor si proportiile de nutrienti) au fost propuse chiar de medici, fiecare in parte considerat un specialist incontestabil. Chiar si in genetica, identificarea rolului unei noi gene rearanjeaza relatiile dintre cele deja cunoscute. Presupunand ca cel cu care stai de vorba este documentat “la zi” (practic imposibil pentru un medic in activitate, pentru ca nu ar mai avea timp de pacienti) va fi nevoit ca la fiecare consultatie sa iti spuna altceva.

Un exemplu foarte simplu este cel cu “ouale si colesterolul”: dupa ce niste zeci de ani s-a facut propaganda impotriva oului, acum sunt nevoiti sa recunoasca eroarea. De ce am avea incredere in continuare in niste oameni care acum au chiar mai putina libertate decat acum 50 de ani, practic tot ce inseamna cercetare sau promovare avand in spate interese economice (producatori de alimente/medicamente sau chiar din alte domenii, cum ar fi biocombustibilii).

S-a facut un obicei (prost) de a se promova orice informatie cu tenta vegetariana ca fiind reala si sanatoasa, carnea fiind automat rea. Faptele arata insa cu totul altceva: in timp ce exista nenumarate toxine si in plante (da, in mai toate plantele, in mod natural) exista si substante miraculoase in carne. Iar in final, cateva studii  mari au infirmat minciunile promovate pana acum (farsa studiul china) si ne arata clar ca nu se poate declara o cauzalitate (si nici macar o corelatie) intre un tip de dieta si sanatatea pe termen lung.

Da, ramane in picioare grija pentru sanatatea mediului cat si foarte valabila alegerea dupa considerente etice (reducerea sau anularea suferintei provocate animalelor). Dar dincolo de asta miturile si minciunile (de orice tip) cred ca trebuie descurajate, nu promovate. Fiecare isi poate alege dieta preferata insa este un pariu, finalitatea inca nu poate fi prezisa ori determinata, cel putin nu dupa dogmele in circulatie.

Studiul austriac ce coreleaza dieta vegetariana cu o incidenta mai mare de boli cronice (14 din 18 boli) si tulburari psihologice fata de mancatorii de carne. Fac precizarea ca nu mi-a placut niciodata carnea in mod deosebit si mananc destul de rar si doar daca vine din alta sursa (extrem de rar imi cumpar carne pentru a o prepara acasa). Deci nu folosesc acest studiu (cu minusurile lui inerente) ca o justificare pentru alegerea sau preferinta personala.

Studiul EPIC, printre alte corelatii (inclusiv anularea sau, cel putin, punerea sub semnul intrebarii a miturilor “vegetarienii nu mor de inima” sau “dieta vegetariana te protejeaza de cancer de colon). Probabil conteaza tot ce mananci, concret, nu doar daca sunt alimente de origine animala sau vegetala.

In Asia prevalenta osteoporozei este uriasa, in pofida informatiilor false raspandite de unii in legatura cu “laptele si calciul”.

Desigur, infama schimbare de pozitie privind consumul de oua. O rusine. In zone traditional vegetariene din India se aplica un program similar cu “laptele si cornul” dar cu un ou pe zi. Rezultatele sunt foarte bune.

 

Despre ceaiurile pentru slabit, oua si uleiuri

April 2nd, 2014

Discutam de la 20.00 in direct la Activ FM (92.7 in Bucuresti si www.activefem.ro) despre ce pot livra cu adevarat suplimentele pentru slabit, vedetele care fac reclama ceaiurilor si pastilelor, pericolele care vin odata cu suplimentele facute “la lighean” de firme necunoscute.

ronaldo

Cei care suna in direct la 0734 22 02 02 pot pune intrebari, oferi experienta proprie sau completa informatiile oferite de noi. Se castiga in fiecare emisiune un pachet Artro Help (cel mai avansat produs pentru articulatii) si o carte despre Ronaldo oferita de Preda Publishing.

Ce pot livra, cu adevarat, pastilele si ceaiurile pentru slabit? Pot functiona ele chiar daca tu mananci in continuare porcariile care te-au ingrasat?

Citeste in aceste articole:

Pastilele pentru slabit

Vedetele si slabirea, problema e veche, articol din 2007.

Licitatia kilogramelor

Metode gresite pentru slabire

Vom avea si uleiurile (ce tip de ulei sa folosim si la ce preparate) plus cateva cuvinte despre oua, colina, TMAO si ipocrizia propagandistilor cerealomani si soiangii.

Putin ulei de masline

Microbiomul- cum ne influenteaza chiriasii nostri din tubul digestiv starea de sanatate

Sambata avem workshop de gatit vegetarian si vegan, in care eu voi sustine o prezentare despre avantajele dietei bazate pe plante cat si modul de evitare a celor mai frecvente greseli. Mai sunt locuri deci va puteti inscrie. Click pe imagine pentru detalii.

5 aprilie, orele 10:00 – 15:00, Hotel IBIS Gara de Nord, Sala Enescu B Calea Grivitei, nr. 143
Taxa de participare: 105 lei

CristianMargaritrawvegan

Olivado, ulei de avocado

April 1st, 2014

Am primit spre testare (da, se intampla din ce in ce mai des in ultima vreme sa primesc produse alimentare de la diferite firme) si un ulei de avocado.

olivado

Stim ca fructul de avocado are calitati deosebite, uleiul pastreaza multe dintre ele. Uleiul de avocado are si un punct de fumegare foarte inalt, deci este pretabil si pentru retete care includ preparare termica (nu as merge atat de departe incat sa-l “recomand” pentru prajit (pentru ca nu recomand prajirea), dar macar la un cuptor sau la “capac” am putea sa-l folosim).
Desi preferam grasimile direct din sursa, la salate sau in sosuri si alte retete putem folosi si un ulei de calitate, cum este uleiul de avocado. Are o proportie mare de grasimi mononesaturate, care sunt aduse in prim plan de noile cercetari ca impacand cel mai bine capra si varza (nu sunt nici foarte sensibile, ca grasimile polinesaturate, nici “rigide”, ca cele saturate).
Pentru aroma si mentinerea calitatilor exista si variante infuzate cu plante aromatice. De exemplu aceasta varianta cu rozmarin merge foarte bine peste cartofii scosi din cuptor.

Pe langa valoarea nutritionala (are si vitamine/fitonutrienti) este folosit si ca produs cosmetic, atat ca ingredient in creme cat si ca atare.

Sambata, ora 11.00, Seal Gym, Mangalia

March 27th, 2014

Sambata de la ora 11.00 sunt la Seal Gym in Mangalia cu o prezentare despre nutritia sanatoasa, slabire si celulita. Detalii si inscrieri in afis.

mangalia

 

Cardio, omega 3, slabirea dupa sarcina, soia

March 26th, 2014

De la 20.00 la Activ FM (92.7 in Bucuresti si www.activefem.ro) discutam despre nutritia si antrenamentele de anduranta, omega 3, slabirea dupa sarcina, soia.

Cei care suna in direct la 0734 22 02 02 intra in concurs pentru castigarea unei carti oferite de Preda Publishing (editura specializata in titluri sportive) si un pachet Artro Help (cel mai avansat supliment pentru protectia si regenerarea articulatiilor) oferit de Zenyth.

Urmatoarele intalniri:
Vineri, 28 martie, ora 12.00 Bucuresti, Colegiul National Sf. Sava- Relatia dintre dulciuri, sport si diabet.
Sambata, 29 martie, ora 11.00, Mangalia, Seal Gym- Nutritia sanatoasa, slabire, anticelulita, informatii si rezervari la Adi Stanciu 0744 916 044. Se tine si clasa de Kangoo Jumps.
5 Aprilie, Bucuresti, Dieta vegetariana si vegana (+ demonstratie de gatit).
12 Aprilie, 11.30-12.30- Conventia Internationala de Fitness, Club Moving, Hotel Caro, Bucuresti- Nutritia pentru sanatatea aticulatiilor si pielii.

Discutam despre cat de impotante sunt sursele de energie in antrenamentul de anduranta, cum contrabalansam acumularea de acid lactic, cum ne rehidratam si ne remineralizam in mod optim.

Pentru omega 3 apar si studii noi privind beneficiile atat la vegetarieni cat si la omnivori, beneficii ale suplimentarii in mod special, in conditiile in care dieta “normala” nu furnizeaza suficient din aceasta categorie de grasimi sanatoase.

Despre soia am discutat foarte mult si exista controverse majore, de la a fi considerata otrava pana la a fi inclusa in alimentatie drept aliment-minune. In realitatea bobul de soia este toxic si necomestibil in starea lui naturala, continand o serie de toxine si antinutrienti. Deci nu poate fi considerat un aliment “natural” pentru om. Pentru ca el sa isi elibereze nutrientii utili si pentru a diminua din efectele nocive este nevoie de procesari (inmuiere, incoltire, fierbere, macinare etc.). Avand si leguminoasele inrudite (mazare, fasole, naut, linte) si produsele traditionale fermentate putem intalni si soia in meniul nostru, dar ca exceptie, nu drept aliment de baza.

Exista un efect estrogenic si pentru lecitina din soia, dar la cantitatile pe care le avem in suplimente nu ar trebui sa aiba un impact semnificativ asupra echilibrului hormonal. La menopauza chiar se considera ca acest aport de fitoestrogeni ar fi benefic (la anumite persoane). De asemenea, beneficiul cardiovascular este discutabil.

Proteina din soia este saraca in metionina, ceea ce o ducea in trecut spre zona de “proteine incomplete”. Astazi abordarile sunt mult mai nuantate, pentru ca profilul de aminoacizi considerat “ideal” incepe sa fie pus in discutie. In experimente pe soareci, dieta saraca in metionina duce la prelungirea vietii. Un caz similar este colagenul, proteina animala care desi “incompleta” sau “dezechilibrata” se constata a fi deosebit de benefica in dieta noastra.

Gratare, grasimi si microunde

March 23rd, 2014

Discutam de la 11.00 la B1 TV despre frigerea carnii (gratar), tipurile de grasimi (saturate si nesaturate), cuptorul cu microunde.

Foarte greu de inteles pentru mine cum in anii pe care ii traim, cu informatia la un click distanta (ce-i drept trebuie sa si vrei sa cauti) afli ca gratarul e cancerigen, ca grasimile din porc sunt foarte asemanatoare cu cele din uleiul de masline si ca unele grasimi saturate sunt chiar un izvor de sanatate.

Ce incredere mai au “pacientii” sau oamenii, in general, cand asa-zisii specialisti au ajuns doar sa reprezinte (cu buna stiinta sau din ignoranta) interese economice? Cum poti pretinde ca alimente otravitoare in stare naturala sunt sanatoase si alimente care poti fi mancate direct din sursa, fara vreo preparare sau pregatire sunt daunatoare?

Gasiti informatii pe aceste teme in articolele mele din anii trecuti:

Copt, fript, prajit

Gratarul

Grasimi animale si grasimi vegetale

Grasimi sanatoase

Dieta fara grasimi

Cuptorul cu microunde