rss
Acasă » Dieta »

Germeni: de grau, de soia, de linte, de ridiche, de naut… de orice!

Chiar si germeni de broccoli… care au o cantitate de substante anticancerigene muuuult mai mare decat planta matura!
Aflasem de cativa ani despre beneficiile germenilor: protectie impotriva cancerului, stimularea sistemului imunitar, protectie impotriva bolilor degenerative.
Existau celebrii germeni de grau “naturisti” insa nu mi se parea normal sa fie uscati sau tratati termic in vreun fel.
Odata cu intoarcerea unor prieteni vegetarieni in tara(“La Multi Ani!” Alexandra) ne propusesem sa incepem treaba. Dar…

sprouts.jpg
Am gasit azi(la “pontul” lui Tudor( http://alphaspiral.blogspot.com ) germeni de linte, naut, ridichii.
Din pacate sunt putin cam vechi(pretul este mare, consumatorul nu stie ce sunt…) insa i-am mancat “ca atare”.
In ideea in care mi se pare stupid sa recomanzi prepararea lor termica din moment ce factorii nutritivi vor muri.
Nu am idee daca sunt tratati chimic sau radioactiv… sper sa nu.
Gustul este intr-adevar…. oribil. Atat pot sa spun. Oribil.
Insa dupa ce ai terminat de mestecat si inghitit… ramai cu o senzatie foarte placuta si chiar cu un gust placut in gura. As spune chiar ca merita sacrificiul.
Later edit: pe masura ce fac documentarea si scriu mai iau cate o “imbucatura”. Merge mai usor cu fiecare, I learn to love this shit.

Voi manca in fiecare zi pentru cateva zile si voi incerca toate tipurile disponibile in magazin. Sunt oameni care se hranesc cu asa ceva in mod regulat. Probabil ca te poti obisnui cu gustul sau ii poti amesteca in diverse salate. But I want to learn the hard way. :)

Dar de ce germeni si nu semintele ca atare?
1. semintele(grau, linte, broccoli si chiar migdale, floarea soarelui, in etc.) contin atat nutrienti cat si antinutrienti.
Cerealele si soia sunt celebre pentru acest lucru. In momentul incoltirii, toate acele forte “latente” care fac planta sa creasca sunt dezlantuite. Nu mai exista nimic care sa le tina pe loc, asa cum se intampla cu cateva zile inainte. Antinutrientii sunt la randul lor neutralizati, lasand loc vietii sa se dezvolte.
2. in procesul rapid de crestere apar foarte multe vitamine, enzime, fitohormoni. Mineralele devin mult mai disponibile pentru absorbtie.

Germenii sunt usor de produs in orice anotimp si orice conditii. Pot reprezenta o sursa de nutrienti in special pentru cei predispusi la boli(fumatori, oameni care au abuzat de corpul lor) sau pentru oricine vrea sa traiasca o viata lunga si sanatoasa.
Niciodata nu e prea tarziu sa alegi o viata sanatoasa si efectele imbatranirii pot fi intarziate cu zeci de ani daca incepi sa ai grija de corpul tau.

Comments

comments

Tags: , , , ,

Publicat in Dieta | Comenteaza

8 Comentarii

  1. eu am mancat de praz si au un gust f bun, aduc o nota de ceapa salatei, fara hard way :) in olanda am mancat de broccoli si iar aveau un gust f bun. la restu nu bag mana-n foc…deci curaj ca nu au gust oribil haha

  2. am un prieten care la recomandarea unui practicant yoga si-a pus singurel la incoltit niste grau si dupa ce i-a dat mugurasul l-a mancat. in 2 minute s-a umplut de bube pe tot corpul si simtea ca se sufoca. am inteles ca e foarte important ca dupa incoltire sa fie spalate semintele foarte bine inainte de a le manca, tocmai pentru a nu provoca reactii alergice. nu stiu daca a fost el un caz mai special sau i se poate intampla oricui.
    referitor la gustul oribil… de ce nu amesteci germenii intr-o salata ceva?

  3. Cum spuneam si in mesajul initial: semintele trebuie sa fie speciale pentru incoltit, pentru ca in general semintele pentru culturile agricole sunt tratate cu diferite substante.
    Este posibil sa fi avut o reactie alergica la grau in sine, probabil la alte seminte nu ar fi avut probleme.

  4. Printre cei mai buni germeni pe care i-am mincat vreodata au fost cei de fasole mung(o), obtinuti de mine acasa. Vi-i recomand din toata inima. sint atit de buni, incit pot fi mincati si goi, nu doar ‘dresi’ cu ulei si lamiie/otet, de pilda. Am probat pe niste mofturosi din familie si am obtinut acelasi rezultat.
    Fasolea mung se vinde la noi sub denumirea (gresita, am inteles) de ‘soia verde’. Eu am gasit-o la niste supermarketuri de cartier. Se prea poate s-o stiti deja, dar am vrut sa mentionez pentru eventualii cititori care nu stiu.

  5. spune-mi cum este procedura de obtinere a germenilor din fasole mung? aici in norvegia sint o mie si una de chestii prin magazinele tailandezilor,chinezilor,vietnamezilor…si asa mai departe…stiu cum e fasolea mung,eu o folosesc fiarta in salate dar o vreau asa germeni ,deci astept pe cineva sa-mi spuna cum pot obtine germenii-THANX !

  6. Buna, am o mare rugaminte, dupa cate am vazut pe acest blog, ai o “pasiune” pt germeni, eu sunt studenta in anul 4 si lucrarea mea de licenta este despre germenii de grau, in caz ca ai mai multe documentatii despre acesti germeni, nu m-ai putea ajuta si pe mine? Eu am tot cautat pe tot felul de site-uri si incerc sa adun cat mai multe informatii asa ca daca crezi ca ai ceva ce m-ar putea ajuta, o sa-ti fiu recunoscatoare. Ms.

  7. Eu nu am mai multe informatii dar pe net sunt destule, iti recomand lucrarea: http://www.micromiraclesbook.com/uof/micromiraclesbook/index.html

  8. Ms mult.

Lasa un comentariu

Trebuie sa fii logat pentru a posta un comentariu. Nu ai inca un cont? Inregistreaza-te.