rss
Acasă » Dieta »

Nu mananc seara

Metoda clasica de slabit, care nu necesita prea mari calcule si eforturi… elimini masa de seara si slabesti. Daca functiona… ar fi fost bine, toata lumea ar fi facut la fel si toata lumea ar fi avut cate kilograme ar fi dorit. Daca o dieta sanatoasa si echilibrata, utila pe termen mediu si lung se putea reduce la eliminarea cinei… hehe…

Exista si metode de slabit bazate pe eliminarea unor mese sau mancatul cu intreruperi (intermittent fasting). Totusi, eu le vad mai degraba ca metode de finete pentru persoane cu experienta in alegerea alimentelor, programe de antrenament, dieta. In nici un caz pentru persoane care nu stiu sa faca diferenta intre carbohidrati si proteine dar vor sa slabeasca printr-o metoda simpla si, eventual, mancand aceleasi porcarii ca si pana acum.

Ora de culcare

Regula “nu mai manca seara” se poate eventual aplica la persoane cu un program regulat si care se culca devreme. Nu ai cum sa “nu mananci dupa ora 18.00″ daca tu mergi la culcare la 02.00 a doua zi. ¬†Incearca sa ai o ultima masa a zilei cu mai putin de 3 ore inainte de culcare.

Efortul fizic

Daca faci ¬†sport (cuvantul “daca” e cam in plus), cel mai probabil faci seara, dupa seriviciu. Corpul a fost supus unui stress si trebuie sa se refaca. Arderea grasimilor nu se face numai in timpul efortului fizic si imediat dupa ci permanent, pe toata durata zilei. Pentru refacere, este foarte important ca dupa antrenament sa mananci, indiferent de obiectivele tale. Evident, componenta mesei trebuie sa tina cont de aceste obiective, de tipul de antrenament si de regulile generale pe care le-ai stabilit pentru alimentatia ta.

Ce se intampla daca nu mananci seara?

Corpul ramane fara mancare pana a doua zi dimineata, adica cel putin 12-14 ore. De cele mai multe ori, avand nevoie de energie, va consuma probabil si din muschi, pentru ca din grasime nu poate arde foarte rapid. De asemenea, avand o pauza atat de mare, daca in restul zilei mananci carbohidrati in cantitati mari, a doua zi dimineata glicemia ta va fi mai mica decat ar trebui.

Care sunt riscurile?

Riscurile sunt sa te subalimentezi, sa mananci foarte mult in unele seri (la o masa copioasa poti ruina tot efortul dintr-o saptamana sau chiar mai mult). Pe termen lung pot aparea si probleme ale stomacului si, evident, pierderea de masa musculara cu incetinirea drastica a arderii grasimilor. De asemenea, sarind pur si simplu peste o masa, poti pierde din dieta nutrienti esentiali pentru sanatate: proteine de calitate, grasimi sanatoase, vitamine, minerale, fibre.

Totusi, de ce unii oameni slabesc?

Simplu. Eliminand o masa, mai ales la o persoana care manca doar de 2-3 ori pe zi, ai eliminat 30-50% din calorii. De asemenea, mult prea mult deodata. Pentru a slabi sanatos si constant pe termen lung, poti scade numarul de calorii cu 10-25% si sa ai rabdare.

Dar ce sa mananc seara?

Important este sa eviti sursele majore de carbohidrati: paine, cereale, cartofi, orez, dulciuri. Poti manca peste, carne, branza, legume (atentie la cele care fermenteaza, evitati-le!), nuci, migdale, seminte, chiar si un fruct (fara banane sau struguri). Evident, in cantitati mici.

O dieta pentru slabire nu inseamna sa iti sticleasca ochii in intuneric de foame, ba din contra, sa fii tot timpul intr-o stare de satietate, educand apetitul si alegand alimentele cele mai hranitoare, dar sarace in calorii.

Tags: , , ,

Publicat in Dieta | Comenteaza