rss
Acasă » Sport »

Cum faci muschi?

Un corp musculos reprezinta un semn ca barbatul este fertil, puternic, ca are timp sa se ingrijeasca, isi permite sa mearga la sala, sa manance bine. Un corp “prea musculos” este judecat usor de burtosi si burtoase drept “exagerat” sau drept posesor al unui craniu lipsid de continut. Invidie si frustrare, stim, intelegem. Si pentru femei, anumite zone “se cer” cu muschi: fundul, umerii, abdomenul. Pentru cresterea musculara se folosesc, in general, antrenamente de intensitate mare, durata scurta, cu pauze mari intre antrenamente. Cer vointa, concentrare, atentie, studiu, rabdare. Stim si asta: cei mai multi nu le au. Da, strugurii sunt acri.

Pentru incepatoare si incepatori lucrurile par mult mai simple decat sunt in realitate, lor fiindu-le frica “sa nu le creasca muschii prea mari”. Yeah, right! Muschii cresc atat de lent si cu atat de mult efort si disciplina incat o astfel de frica este similara cu frica de a castiga la loto, in conditiile in care tu nici macar nu joci. Concepte cum ar fi “tonifiere” debitate de tot felul de insi care habar nu au ce inseamna un antrenament la sala sunt o incercare de a pacali audienta si a o tine departe de un adevar dur: exista muschi si grasime. Atat. Muschii nu se transforma in grasime si nici grasimea in muschi. Muschii sunt tari, frumosi si grei(atarna mult la cantar) in timp ce grasimea este moale, urata si pufoasa. Grasimea acopera muschii.

Pe langa efectele optice, muschii(antrenati), au si alte roluri: ard calorii chiar si cand stai degeaba, reprezinta o rezerva de aminoacizi(utili mai ales in bolile infectioase), sustin oasele si pielea.

Exista si riscuri: greutatile mari folosite pot duce la accidentari(atat musculare cat si ale articulatiilor), excese alimentare, supraantrenamentul, pierderea flexibilitatii, suprasolicitarea anumitor organe, scaderea imunitatii. Aceste riscuri pot fi minimizate prin: invatarea corecta a executiei exeercitiilor, de preferinta cu un antrenor, dozarea atenta a efortului, alimentatiei, odihnei.

Metodele sunt diverse, dar toate presupun folosirea contractiei musculare impotriva unei rezistente. Pot fi bare, gantere, elastice, aer comprimat, aparate diverse, greutatea corpului, forta muschilor antagonisti etc. Impartirea pe grupe, alegerea exercitiilor, serii, repetari, pauze, tempo, metode de crestere a intensitatii, respiratie… tot atatea variabile in aceasta ecuatie a antrenamentului.

Cel mai important lucru este insa rabdarea. Muschii au nevoie de timp pentru a creste, au nevoie si de o fundatie buna(oase, articulatii), care se construieste in ani. Ani, ai citit bine. Pentru a avea un corp “cu muschi” ai nevoie de ani de munca, disciplina si perseverenta. ¬†Paradoxal, muschii vor creste in perioadele de pauza. Antrenamentul este doar impulsul, scanteia care declanseaza cresterea muschilor. El poate reprezenta si 1% din timpul total. Restul de 99% inseamna alimentatie si odihna.

Dintre toate tipurile de antrenament este cel la care progresele apar cel mai greu si dispar cel mai rapid atunci cand modul tau de viata este altul. Orice abatere este sanctionata dur. Orice infometare, orice noapte pierduta, orice pahar de alcool.

pureiron

Ca tot citeam intr-o revista de culturism astazi despre antrenamentul “cu scanduri”… inca nu s-au vazut cadruri de forta prin salile de la noi… dar de ceva vreme ma antrenez si eu cu bureti(in imagine), lanturi, elastice, cadru de forta. Totusi, cursa completa, gantere, exercitii complexe, 6-8 repetari, 2-3 exercitii a 2-3 serii pe antrenament si 2-3 antrenamente pe saptamana sunt calea pe care o urmez acum.

Comments

comments

Tags: ,

Publicat in Sport | Comenteaza

15 Comentarii

  1. Eu nu suport cand aud pe la TV de la fel de fel de oameni neavizati care-si dau si ei cu parerea : “grasimea se topeste” sau “grasimea se dizolva” sau si mai rau “se transforma in muschi”.

  2. Un subiect pe care am abandonat sa il mai discut cu cei din jurul meu, care ma intrebau “de ce mergi la sala?”, “vrei sa te faci mare ca aia, e urat?” si bineinteles toti ce puneau intrebarile acestea sunt persoane LIMITATE cum imi place sa le numesc, ce nu fac sport doar cand le recomanda vreun doctor.

    Fitness-ul si Culturism-ul sunt doua sporturi cu foarte multe beneficii si satisfactii. De exemplu daca vin de la lucru si sunt obosit ma duc in sala si ies odihnit, la fel daca sunt prostdispus ies binedispus. In sala ma simt in lumea mea incat vad progrese si vad cum imi duc corpul nu neaparat la extrem dar spre o continua crestere.

    Vorbeam cu o prietena si imi spunea ca i se pare aiurea sa mergi la sala si sa stii ca astazi ai de facut piept – biceps si ca daca ar merge asa ar fi aiurea, ca nu ar mai merge cu drag. Am incercat sa ii explic ca e foarte misto dupa ce treci de anumite obiective pe care ti le-ai impus si ca dupaia vrei altele si altele. In fine, discutiile sunt si vor fi tot timpul incat cei din jur nu percep Fitness-ul si Culturism-ul ca si un sport, ei merg la sala pe perioada, vezi clasici practicanti de vara care fac doar piept si bicepsi zilnic pentru a se afisa pe strand sau clasicele femei ce merg la sala doar cand se ingrasa sau cand apar colaceii.

    Pentru sala iti trebuie ambitie, hrana, odihna si PASIUNE pentru sport!

  3. chestia cu arsul caloriilor si cand stai e adevarata dar efectul e neglijabil… la 1 kg de muschi in plus consumi cam 13 kcal suplimentare pe zi…

  4. Fitt, ma refeream la muschii “antrenati”, care au nevoie de energie pentru refacere. Cu toate astea, nu cred ca un kg de muschi consuma doar 13kcal in plus, asa cum zic unii baieti dupa niste studii mai mult sau mai putin sumare. Chiar si la 13 kcal pe zi, 10kg de muschi “ard” vreo 6 kile de grasime corporala pe an… ceea ce nu e de neglijat. Un incepator, sedentar, gen “oase si grasime” daca pune 10kg de muschi si da jos 6kg de grasime este numai bun de admirat.

  5. cum mai stai cu spatele ca vad ca te-ai reapucat de antrenamente?

  6. Stau binisor.

  7. asta e cea mai dureroasa parte a articolului :
    “Orice abatere este sanctionata dur. Orice infometare, orice noapte pierduta, orice pahar de alcool”.
    Toti ne-am lovit de asa ceva.Din punctul meu de vedere e marele dezavantaj al “mersului la sala”. Munca dintr-o luna, se duce pe apa sambetei intr-o noapte nedormita

  8. Salut,nu prea ma pricep eu la blog’uri,dar vreau sa iti adresez o intrebare si nu stiu unde in alta parte sa o postez.
    n primul rand vreau sa intreb : Care este diferenta,dintre febra musculara a fibrei rosii,si febra musculara a fibrei albe, cum se simte diferenta,cand apare cat dureaza fiecare. Stiu ca febra musculara a fibrei albe duce la o crestere mai buna in masa musculara , dar nu stiu sa le deosebesc una de alta ca durere.
    Care este cel mai bun antrenament, cel lent cu greutati mici , foarte intens,cu repetari izometrice,foarte bine executate ( luam exemplu pieptul , in loc sa fac cu 150kg la piept,si sa fac niste miscari bruste mai bine fac cu 100,dar ma concentrez foarte tare,facand o repetare cam in 3 secunde sa zicem , atingand pieptul,daca nu pot atinge,duc pana la maxim pana simt ca nu s-ar mai putea ) sau sa fac un antrenament cu greutati mari dar smuncind bara ( cum ar fi la biceps,in loc sa tin coatele drepte mai arunc bara daca pun peste 60kg )
    As dori sa imi raspunzi la aceste intrebari avand in vedere ca nu ma intereseaza decat sa fac masa.
    Cand fac aceste antrenamente lente,dupa ce dorm 8 ore ma ia o febra puternica,si ma simt bine si ca sa zic asa simt muschii plini pe toata durata febrei musculare.
    Imi cer scuze pentru ca am scris asa mult si iti ocup asa mult timp,dar daca ai timp sa citesti totul si sa imi dai niste raspunsuri bune ti-as fi tare recunoscator. Multumesc , o zi buna. …S-ar putea sa mai vezi postata intrebarea pe unele forumuri,nu am primit nici un raspuns macar pe nicaieri,nici macar ca am pus o intrebare stupida sau ceva de genul. Nu in ultimul rand vreau sa te felicit pt aces blog,e reusit si frumos,si pt felu in care prezinti mancarurile am mancat cam 10-15 mancaruri pe care le-ai prezentat.:) O zi buna

  9. Salut,
    acest blog are alt scop decat raspunsul la intrebari, mai ales cand scriu ceva pe o tema si vine fiecare cu ce il doare.
    Pentru mai multe informatii citeste: http://www.cristianmargarit.ro/citeste-in-primul-rand-aici
    Multumesc pentru intelegere.

  10. Buna Cristi.

    Desi am vrut sa scriu de multe ori , uite ca de abia acum am avut ceva rabdare.Am aflat de tine de la un prieten comun( nu ii dezvalui numele aici ;) ) si dupa ce am citit de multe ori blogul tau am ajung la concluzia ca stii ce faci, esti foarte bun in domeniul tau drept urmare as dori sa iti cer sfatul in legatura cu ceva.

    Inainte de astea , incerc sa fac o mica prezentare a mea .Sunt Alexandra, am 26 de ani si din pacate o viata cam sedentara.Dupa ce am terminat acceasi facultate ca a ta( ASE< Managament ) m-am angajat si a inceput era de stat cu fundul pe scaun.M-am apucat de sala, fitness si am facut 2 ani jumate cu pauze de o luna maxim in timpul verii.Am ajuns la o anumita forma fizica relativ buna, ma simteam foarte bine, energica, dar din anumite motive in primavara asta am renuntat.Si din pacate se vede asta.M-am ingrasat vreo 4 kilograme asta si din cauza unei alimentatii nu prea sanatoase( precizez ca sunt foarte pofticioasa) si ma simt fara energie, anchilozata de atat stat cu fundul pe scaun.Precizez ca am 1.63 m si 54 de kg si o consitutie sa zicem feminina…..solduri late, picioare putin cam groase si trunchi slabut.
    In acest moment m-ar interesa sa imi reintru in forma cu pilates si as dori sa stiu daca crezi ca mi se potriveste.As vrea sa dau jos vreo 3 4 kilograme, sa pun ceva masa musculara pe mine, sa imi revin la forma de acum vreun an.Apreciez orice sfat al tau, sugestii de alimentatie, antrenament, stil de viata, suplimente nutritive potrivite dorintelor mele ( scadere in greutate, crestere masa musculara, redobandirea formei fizice bune).

    Multumesc anticipat.

    Alexandra

  11. Articolul asta nu-i decat o repetare, nu-i vad rostul. Sau e pentru seo?

  12. Arial, din moment ce problema este pusa gresit, este normal sa fie trimis sa se documenteze si sa apeleze la un site unde exista deja aceste informatii. Raspunul la intrebarile lui nu au nici un sens pentru “scopul”, de care te intrebi care este desi l-am specificat foarte clar in “Citeste in primul rand aici” si “Cine este Cristi Margarit?”, pagini care ar trebui citite inainte sa citesti altceva de pe blog sau sa pui o intrebare. Astfel economisesti timpul tau, al meu si obtii mai repede informatia de care ti se pare ca ai nevoie.

    Alexandra: este laudabil ca te-ai hotarat sa duci un mod de viata sanatos dar din pacate scopul acestui blog nu este cel de a face consultatii personalizate sau de a da sfaturi celor care au nevoie de ele. Timpul nu imi permite si cred ca ar fi contraproductiv pentru obiectivele mele. Pentru discutii de acest fel exista forumul getfit.ro, facut special pentru acest lucru. Poti afla adresa citind “Citeste in primul rand aici”.

  13. Florin, faptul ca tu nu-i vezi rostul asta inseamna ca nu era scris pentru tine, logic, nu?
    Exista si multi incepatori sau oameni care inca nu merg la sala si pentru care aceast gen de articol face lumina in unele aspecte legate de atitudinea cu care se porneste la drum.
    As repega si pentru tine ceva ce am scris de 3 ori in aceasta serie de comentarii: citeste “Citeste in primul rand aici” si “Cine este Cristi Margarit”. Astfel vei scuti din timpul tau si al meu. Daca insa ai timp de pierdut cu mesaje pe langa subiect, eu am alte treburi mai importante de facut si vei ajunge la Spam. Multumesc pentru intelegere.

  14. Salut, fac de o luna sala si as dori sa imi cresc masa musculara intr-un mod cat mai rapid. Tin sa spun ca am luat creatina in luna asta(Creatine Pro Mass 1000g) si aproape am terminat-o.Am 17 ani, 1,75 inaltime, 76Kg sunt unpik grasut… dar nu foarte(pot sa va trimit o poza…). Ce suplimente imi recomandati si ce program la sala(ma duc 6zile din 7 la sala)si in ce ordine pot face exercitiile. Astept raspuns, stima.

  15. Stefan, “masa musculara” si “rapid” nu au loc in aceeasi fraza. Ce vrei tu sa faci pune in aceeasi fraza “rapid” cu “grasime”. De asemenea, 6 zile din 7 este mult prea mult.
    Discutiile se fac pe forum.

Lasa un comentariu

Trebuie sa fii logat pentru a posta un comentariu. Nu ai inca un cont? Inregistreaza-te.