rss
Acasă » Dieta »

Doua retete cu amarant

Amarantul este o pseudocereala folosita pe la noi pentru hranitul porcilor (sub denumirea de “stir”) dar alte rude ale sale mai nobile au intrat in alimentatia omului cu foarte mult timp in urma, atat ca seminte cat si ca “salata”, frunzele.¬† Varietatea presupus americana gasita acum si la noi reprezinta o alternativa mai sanatoasa la cerealele obisnuite, atat datorita continutului mare de proteine si minerale cat si absentei glutenului.

Proteina are o calitate inalta iar printre beneficii se mai numara scaderea colesterolului rau, tensiunea arteriala si are proprietati antioxidante.

Dupa ce am descoperit beneficiile semintelor de quinoa (o alta pseudocereala) am incercat si amarantul, mai versatil si mult mai interesant din punct de vedere al produsului finit. In urma inmuierii (de preferat 24 de ore) si fierberii (1 parte seminte la 3 parti apa) timp de 20 de minute, am obtinut un fel de budinca gelatinoasa (asemanatoare cu cea provenita din inmuierea semintelor de chia). Cand mesteci se simt boabele precum niste icre, dar cu o textura placuta.

De aici am pornit pe doua cai: cea sarata si cea dulce.

Pentru reteta “sarata” am adaugat legume calite foarte putin in tigaie, folosind apoi preparatul drept garnitura la carne. Andreea a folosit morcov, dovlecel, ardei rosu. Desi are multe proteine, se digera usor deci poate fi asociat cu friptura la cuptor, de exemplu, dar trebuie sa avem grija la cantitati.

Pentru reteta dulce am facut o salata de fructe cu banane, capsuni, portocale, mere, suc de trestie de zahar deshidratat (sucanat) si scortisoara. Am amestecat apoi cele doua ingrediente intr-un desert minunat, care poate folosi si ca masa dupa antrenament pentru cei care tin post sau diete vegetariene/vegane. Este si o prima masa mai buna decat clasicele cereale cu lapte si fructe uscate (care au si un cost mai mare).

Sucul de trestie este diferit de zaharul brut sau brun, pentru ca este integral, eliminandu-se doar apa. Cel mai important component este aminoacidul uridina.

Scortisoara este acolo din doua motive: efectul antioxidant (chiar controversat de mare pe scara ORAC) si pentru cel de diminuare a rezistentei la insulina, facand posibila reducerea glicemiei fara efort suplimentar din partea pancreasului. Iau extract de scortisoara, ALA si Pycnogenol de fiecare data cand mananc o cantitate mare de carbohidrati (dupa antrenament, zilele de “incarcare”).

PS: retetele sunt “vegane”, deci pot fi mancate si ca atare in post sau de catre cei care isi propun sa consume doar alimente de origine vegetala.

Comments

comments

2 Comentarii

  1. George Preduca says:

    Tocmai mi-a facut sotia o budinca din amarant indulcita cu curmale. Delicios…

  2. [...] Info si cateva sugestii de preparare pe site-ul cristianmargarit.ro [...]

Lasa un comentariu

Trebuie sa fii logat pentru a posta un comentariu. Nu ai inca un cont? Inregistreaza-te.