Educatie
Se tot bate apa in piua cu obezitatea si educatia care trebuie facuta “populatiei” si “tinerilor”.
Intrebarea mea este, cine sa faca aceasta educatie, cand nutritionistii si nutritionistele vand amfetamine iar vedetele fac reclama la margarina, cola, paste fainoase, soia, supe instant de “e”-uri? Cand un personaj din lumea sportului romanesc- poate cel mai cunoscut pe plan mondial- spune la TV ca margarina este buna pentru copilul ei(deja rotunjor) ce sanse au mamicile din aceasta tara sa dea copiilor o educatie culinara sanatoasa? Cum poate fi pozibil acest lucru cand in alte tari margarina a fost deja interzisa si se fac diverse campanii de constientizare a pericolelor prezentate de grasimile denaturate?
Educatia se face cu bani. Bani pentru a angaja specialisti adevarati, bani pentru a promova ideile direct, de la om la om, sau prin media. Cine are acesti bani? Companiile care produc junk food, pentru ca ele au bugete imense de publicitate. Mancarea sanatoasa nu include in costul de punere pe piata si publicitatea. Pot sa scriu eu (sau altii ca mine) cat vrem despre dieta, alimente sanatoase si nutritie… nu avem nici o sansa in fata sumelor uriase bagate in publicitate de companiile producatoare de “cascaval pane”. Pot sa citesc eu sau altii mii de carti si studii despre nutritie, in fata prostimii vine un doctoras plagiator sau o doctoresa cu prea multe operatii estetice care iti flutura prin fata “vedetele pe care le-a slabit”(ce ar fi sa ne mai slabiti voi?) si gata, ne intoarcem la margarina, paste si reductil(da, ala mic, cu sibutramina, care respira greu, interzis de UE ca omora oameni).
Mesajele penibile de genul “pentru sanatatea dumneavoastra consumati cel putin doi litri de lichide pe zi”(ca curga berea si cola in valuri, deci) nu fac decat sa intareasca reclamele frumos colorate cu doamne zambitoare si copii fericiti indopati cu grasime alterata, soia sau alte mizerii. Da, indraznesc sa spun un lucru evident pentru cei care mai intraznesc sa gandeasca cu propriul cap: campania cu mesajele pentru “sanatatea dumneavoastra” are efectul invers celui pretins.
Poate media sa compenseze cu cate un reportaj sau cu cate o discute din an in pasti despre junk food sau obezitate faptul ca zi de zi difuzeaza reclame la produse procesate, care contin zahar, faina, grasimi denaturate, soia? Nu, nu poate. Ipocrizia este dusa la maxim si te trezesti chiar cu reclama la astfel de otravuri in timpul unei emisiuni “de sanatate”. Te trezesti chair cu articole comandate care nu sunt clasificate la “advertorial” sau “publicitate”. Te trezesti ca iti vorbesc despre sanatate tocmai cei platiti sa faca reclama la junk food si chimicale.